Tutorial Membungkus Kado Tanpa Kotak Berbagai Bentuk

Tutorial Membungkus Kado Tanpa Kotak Berbagai Bentuk - Langkah membuntel hadiah tiada kotak dapat dengan gampang dikerjakan. Memberikan hadiah atau hadiah adalah wujud rasa sayang dan pengahrgaan untuk setiap orang. Kadang kamu kemungkinan bingung bagaimana haris membuntel hadiah. Terutama bila kamu tidak mempunyai kotak untuk membuntelnya. Langkah membuntel hadiah tiada kotak menjadi rintangan tertentu. Tetapi, tidak perlu pusing pikirkan langkah membuntel hadiah tiada kotak yang rapi dan tarik. 

Tutorial Membungkus Kado Tanpa Kotak Berbagai Bentuk

Tutorial Membungkus Kado Tanpa Kotak Berbagai Bentuk

Ada beberapa langkah membuntel hadiah tiada kotak yang dapat membuat hadiahmu terlihat cantik. Langkah membuntel hadiah tiada kotak ini dapat dibikin jadi bermacam-macam. Langkah membuntel hadiah tiada kotak bisa juga kamu samakan dengan wujud benda yang akan kamu buntel seperti baju, botol, atau yang lain.

Langkah membuntel hadiah tiada kotak wujud paper bag simpel

Langkah membuntel hadiah tiada kotak yang paling sederhana ialah bingkisan berupa paper bag. Langkah membuntel hadiah ini pas untuk tipe hadiah dengan bermacam-macam dimulai dari boneka, baju, bola, makanan, tas, dan banyak. Bahan yang dipakai juga simpel dan gampang diketemukan. Berikut bahan untuk membuntel hadiah berupa paper bag dikumpulkan dari saluran YouTube Martha Stewart:

- Kertas hadiah

- selotip

- Gunting

Langkah membuntel hadiah tiada kotak wujud pakaian

Langkah membuntel hadiah tiada kotak seterusnya dengan manfaatkan tehnik origami. Langkah membuntel hadiah tiada kotak berupa pakaian ini benar-benar pas untuk hadiah yang memiliki ukuran kecil dan sedang. Di langkah Game Slot Deposit Pulsa ini kamu tidak membutuhkan gunting dan selotip sama sekalipun. Yang kamu perlukan hanya tehnik melipat kertas sampai berupa pakaian. Bahan yang kamu perlukan dalam langkah membuntel hadiah tiada kotak wujud pakaian ini hanya seluas kertas hadiah.

Langkah membuntel hadiah tiada kotak wujud silinder

Kecuali berupa pakaian, kamu dapat membuntel hadiah dengan wujud yang lebih simpel seperti silinder. Langkah ini pas dipakai untuk membuntel baju atau benda ,yang lain dapat dibuat silinder. Berikut bahan untuk membuntel hadiah berupa silinder dikumpulkan dari saluran YouTube Krishna Creative Craft:

- Kertas karton

- Kertas hadiah

- Lem kertas

- Lem tembak

- Pita

- Bunga artifisial

Langkah membuntel hadiah tiada kotak wujud segitiga

Tidak cuman wujud silindris, kamu bisa juga membuat bingkisan kadomu jadi wujud segitiga. Langkah membuntel hadiah tiada kotak wujud segitiga ini serupa dengan membuntel berbentuk paper bag. Langkah ini pas untuk membuntel hadiah dengan bermacam-macam. Yang membandingkan ialah macam membuntel dan hasil memiliki bentuk. Berikut bahan untuk membuntel hadiah berupa segitiga dikumpulkan dari saluran YouTube Gaung Maulida:

- Kertas hadiah

- Selotip

- Pita

- Gunting

Langkah membuntel hadiah tiada kotak wujud hati

Untuk yang ingi wujud hadiah yang lain dari umumnya, kamu dapat memakai langkah membuntel hadiah tiada kotak wujud hati. Langkah ini pas dipakai untuk membuntel hadiah pada peristiwa valentine atau hari ulang tahun orang tersayang. Berikut bahan untuk membuntel hadiah berupa hati dikumpulkan dari saluran YouTube okta fiee:

- Kertas hadiah

- Gunting

- Lem kertas

Langkah membuntel hadiah tiada kotak sederhana untuk baju

Bila kamu pengin memberikan hadiah baju seperti pakaian, celana, atau kudung, kamu dapat coba langkah membuntel hadiah tiada kotak yang lebih sederhana. Walau sederhana, hasil bingkisan hadiah ini masih nampak manis dan tarik. Langkah membuntel hadiah tiada kotak sederhana memakai tehnik lipat simpel yang gampang dikerjakan. Berikut bahan untuk membuntel hadiah untuk baju dikumpulkan dari saluran YouTube Shiho Masuda:

- Kertas hadiah

- Kertas minyak atau kertas tisu (gunakan dua warna)

- Pita

- Bunga (dapat bunga fresh atau bunga artifisial)

- Double tape

- Selotip bening

- Gunting

Langkah membuntel hadiah tiada kotak untuk botol

Bila hadiahmu berupa botol atau gelas, kamu dapat memakai langkah membuntel hadiah tiada kotak untuk botol. Langkah membuntel hadiah Game Tembak Ikan Online tiada kotak ini pas untuk hadian seperti botol minum, minuman, atau benda berupa silindris yang lain. Dari hasil langkah membuntel hadiah tiada kotak ini berupa vas bunga yang paling elok dan manis. Berikut bahan untuk membuntel hadiah untuk botol dikumpulkan dari saluran YouTube Lia Griffith:

- Kertas krep (crepe paper), tentukan bermacam warna seperti hijau, pink, putih, merah dan cokelat.

- Gunting

- Lem tembak

- Pita

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »